09.02.2013

Endelig en liten oppdatering

Godt nytt år får jeg vel starte med å si, selv om vi er langt inn i februar ;)
Blogging har ikke stått øverst på listen over gjøremål den siste tiden.

Jeg ble omsider ferdig med datterens Dorthe-genser.
 Det satt langt inne å få den ferdig, grusomt kjedelig å strikke,
og det blir ingen fler - det er helt sikkert!

Hun ville ha den kortere enn originalgenseren, og for- og bakstykke like lange.
Genseren ble fin og jenta fornøyd, så da er alt bare fryd og gammen :))


Det har blitt noen kluter i det siste. Den store strikkelysten har vært litt fraværende,
og da er det så greit å ty til litt klutestrikk.
Her ser dere den siste tidens produksjon strikket i bomullsgarnet til Søstrene Grene.


Oppskriften finner du her.
Jeg legger opp 53 masker på pinne 4 og strikker til nøstet er brukt opp.  

En liten babylue har det også blitt. Også denne gang, som så mange ganger før,
er det Gros djevellue. Enkel og kjapp å strikke.


En venninne har blitt mormor og jeg har laget dette kortet til de nybakte foreldrene.





En annen venninne har akkurat fylt år. 
Hun er en skikkelig "lilla" dame, så jeg håper dette kortet falt i smak.
   


Ønsker dere alle en riktig god helg!

2 kommentarer:

Xhantippe sa...

Så mye fint du har laget! Nydelig modell med supersøt lue.

Karipia sa...

Så mye flott du har laget, vennen:)
Tenkte jenta ble fornøyd med Dothegenseren sin ja.......er enig med deg at den var kjedelig å strikke. En fortsatt flott helg til deg.......jeg satt og tenkte på at det er akkurat 1 år siden jeg var hos deg nå, med grandprix fest på lørdag og morsdag på søndag:)) Gleder meg til vi sees igjen om ikke lenge <3