06.03.2010

Nytt sjal og vårfornemmelse :)

Jeg har strikket et sjal i Babysilk. Deilig og mykt, men jeg hadde dessverre bare tre nøster så det ble litt for lite. Rundt kanten har jeg sydd en rad med perler - syntes det gjorde seg godt :)


Ingen oppskrift - strikket riller og la opp en maske i begynnnelsen på hver pinne. Avsluttet med en heklet kant :)

 
Garn: Babysilk
Pinne: 3,5 mm

Ute skinner sola fra skyfri himmel og endelig begynner det å dryppe fra takene og fuglene kvitrer. Det har vært en lang, kald og snørik vinter, så jeg gleder meg virkelig over at det endelig våres :) I går kjøpte jeg meg litt vårstemning inne også. Herlig! :)


Jeg ønsker alle en fantastisk helg! Y

21 kommentarer:

sologbolig sa...

God helg til deg også. Flott sjal og nydelige blomester. Klem.

Laurel sa...

For en herlig følelse du gir meg, våren er i anmarsj. Mye fint strikk var der også å se på. Ha en god helg videre du

nragnhild sa...

Så smart det var med den perleraden - det gjorde virkelig sjalet! :) Trivelig med blomster, i alle fall når en greier å holde de i live :p
Ha ei fortsatt trivelig helg! :)

lise sa...

Lekkert, det enkle er ofte det beste, er det ikke sånn?

Elins Strikkeri sa...

Flott sjal, det gjorde seg fint med perler rundt kanten!! Og godt å sjå litt vårblomster, lengter etter våren no!! Ha ein fin laurdag:))

Torunn Skjärstad Moen sa...

God helg! Det var et flott sjal! Med hilsen fra Asterix.

wims sa...

Det var et herlig sjal med en herlig farge:-)

bodil sa...

Hei.Kjempe fint sjal.Nydelig farge og mønster.Ja nå går det mot vår.Deilig.Ha en kjempe fin helg.Klem fra Bodil..♥♥

Hanne sa...

Nydelig sjal :D

Ninne sa...

Nyyydelig! Kjempefint med perlerad, jeg trodde først det var en hullrad, men så så jeg det! Jeg pleier ikke å strikke med sånne farger, men jammen tror jeg at jeg skal gjøre det, for det er jo sååå lekkert!
Ha en flott helg, Inger!

Lena sa...

Den perleraden ble flott; det pyntet så fint opp:o) Fin farge! Jeg også lengter mot våren nå og har som deg kjøpt litt vårblomster til å ha inne. Ute skinner sola og snøen smelter. Herlig! Ha en fortsatt fin helg:-)

Lunamon sa...

Så deilig med litt vår, sola varmer og det smelter ute, men det går ikke fort når det er en meter ned til bakken på flat mark her i skogen. Sjalet ble deilig, sikkert godt i halsen i sur trekk, selv om sola skinner ;o)
Riktig god helg til dokker.

Knurr Goggle kontoen virker ikke idag på noen sine blogger....argh!

strikkedilla sa...

Flott sjal og nydelige vårbilder.

Siddis-in-houston sa...

Så fint sjalet ditt ble, herlig med vårstemning! God helg til deg!

Moan sa...

Så enkelt, og så flott! Lekkert sjal; perlene gjorde mye.

God helt til deg, også!

Wenche/chawo sa...

Det var et flott sjal,du har laget.Herlig farge var det på det også.

mimouna sa...

Deilig med vårfornemmelser. :o)

Så fint det ble med perler på sjalet, og den størrelsen er jo super som skjerf i halsen. Vi trenger fortsatt litt varme når vi skal bevege oss utendørs.

Ha en fin søndag!

Beate sa...

Det gjorde seg utrolig godt med perler på kanten. Kjempe flott ble det!

Marit -Tusenfryd sa...

Det var flott med perlekant rundt - det skal jeg huske for senere prosjekter - takk for tipset!

Så herlige vårblomster du har inne - tenk nå kommer de snart ute også, tror jeg da:)))

Synnøve Olava sa...

Nyyyydelig sjal i en herlig farge!

2ne sa...

Flott sjal, perlende gjorde seg godt her. Og vårfornemmelsene kommer når man ser blomstene :-)