20.02.2010

Bella's Mittens

Helt siden jeg så disse vottene for første gang, har jeg hatt lyst til å strikke de. Mønsteret er egentlig på engelsk, men jeg fant en norsk oversettelse. Syntes allikevel det så litt i overkant vanskelig ut, og la de "på is". Men forrige helg reiste Irenesol, Miss Løkka og jeg til Geilo for å besøke sms, og under kyndig veiledning av Irenesol ble det votter både på sms og meg! Tusen takk Irene :)


Jeg har strikket mine i Alfa på pinner 6 mm og de er lange og gode (de rekker nesten helt opp til albuen). Det gikk med 150 gr garn. Lille frøken snupp har også fått votter. Her gikk jeg ned en pinnestørrelse og begynte å strikke på omgang 16 i mønsteret. De ble akkurat passe, og med ny rød lue også, så ble hun veldig fornøyd :)


Lua er også strikket i Alfa på pinne 7 mm.

Ha en flott helg videre! :)

18 kommentarer:

Moan sa...

Så heldige dere er! Nydelige votter og flott lue.
Har hatt Bella i hodet, jeg også, men det har ikke materialisert seg noe, ennå...

Strikkern sa...

Vottene dine ble flotte, nydelig farge også,både dine og datterens:)

Jeg har også hatt lyst å strikke disse lenge, men inspirasjonen kom da jeg fikk se de live hos sms. De var morsomme og greie å strikke.

Takk for et koselig minitreff, veldig koselig å hilse på deg/dere. God helg:)

Unknown sa...

Flotte votter og nydelig lue..
Skjarmerende modell var det også.
Ønsker deg en fin helg med snømåking og strikking :-)

Ninne sa...

Ja der ble du jammen smittet du også! Og av to farsotter på en gang da!!! Ser ut som om du kom deg gjennom... like hel og med flotte votter og lue og kjempefornøyd snuppelure!

Kos deg i snøstormen!

Anonym sa...

Hei.Nydelig jente.Kjempe fine votter og lue.Fin farge.Kjempe fint mønster.Ha en kjempe fin helg.Klem fra Bodil..

irenesol sa...

Så fint det settet ble! Tror nesten jeg må strikke et par i rødt jeg også. Flott at damen ble fornøyd.

Takk for sist forresten, kosleig tur!

Klem

Sologbolig sa...

Herlige votter og lue. Ha ein fin lørdag

Anne Grete sa...

Takk for sist og så koselig det var å treffe dere, håper vi treffes igjen. Å her har vottene blitt ferdig og de ble jo så flotte. Synd at en blir litt smittet, for jeg måtte jo bare prøve strikke vottene. Så nå driver jeg ned 4.paret og det er jo så moro.
Ønsker deg en riktig god helg.

Hanne sa...

Velkommen i Bella klubben, de ble kjempe fine. Er utrolig deilige votter, jeg elsker i hvert fall mine :D ønsker deg ei god helg :)

Erica sa...

Bellas Mittens er skikkelig flotte! Dattera di er fantastisk nydelig i rødt :D

Lise in Norway sa...

Stilig Inger

Maya sa...

Disse mønstrene må prøves, både vottene og lua var kjempefine :-) Takk for inspirasjon.

Elisabeth sa...

Kjempefine votter som har stått lenge på min liste også. Har ikke fått strikket dem enda, men det blir nok :)

Elins Strikkeri sa...

Så flotte vottane blei!! Har hatt lyst til å strikke slike eg og men det har ikkje blitt enno men ein gong... Flotte luer du lager og! Ha ei god veke:))

AnitaK sa...

Må bare få sagt at rødt var utrolig fint på jenta!!! Ellers så er selvfølgelig vottene dine kjempefine og luene fortsatt like fiiine. jeg holder på med en ny etter det siste uhellet men har ikke fullført ennå, blir vel skal du se. Gleder meg masse til å treffe deg igjen. Klem

elle-melle sa...

De vantene har jeg også mønster til, og jeg har mange ganger tenkt at de skal jeg strikke, men har aldri kommet så langt. Håper det blir en gang for de er flotte!

amylin sa...

Høres ut som en herlig helg! Flotte votter og flott lue.

Monai sa...

Flotte votter du har strikket.