30.12.2008

Romjulsstrikk

Jeg har strikket et par nye grytekluter. Disse er strikket uten mønster
og jeg er ikke så rent lite stolt! De er strikket på rundpinne og er tykke og gode.
Jeg har brukt Mandarin Classic og pinne nr. 3,5.

 

Frøken snupp ønsket seg en rød lue, så da ble det en ny Eva-lue :)

 


I går ringte sønnen til mannen og spurte så pent om jeg kunne strikke en lue til han -
maken til den kjæresten hans fikk til jul (også Eva-luen).
Og det er klart jeg vil - det er så koselig at barna vil ha hjemmestrikkede luer.
Så nå er det bare å sette i gang :)
 
Y

13 kommentarer:

Anonym sa...

Morsomme grytekluter, så flink du er som strikker uten mønster :-) Evalua ble kjempefin og det er jenta di også ;-) Ønsker deg en hyggelig nyttårshelg og et Godt Nyttår :-)

Unknown sa...

Herlig grytekluter , ser ut som du har strikket dem dobbelt... Lua på frøkna var fin... ha et godt nytt år i 2009

Anonym sa...

Heisann vennen. No har eg satt meg rett ned og skal ha meg ei bloggbesøkrunde. Har kjørt Lisje Snuppa på flyplassen, ho reiste til Stavanger for å feire nyttår der med kavaleren. Så har eg vore på shopping i dag, trudde eg skulle gjære nokre varp på salg, men æsj kva trenger eg da?? Det vart et par støvlettar og nokre strikkajakker.
Ønsker deg og dine et virkelig fint og godt nyttår!

Anonym sa...

Fina mössor och kluter, gott nytt år!

Anonym sa...

Hmm. Det var noen riktig flotte grytekluter.
Evaluen ble flott. Og en kledelig farge til frøkena di.
Vil ønske deg et riktig godt nyttår

Ninne sa...

Så fine de ble! Jeg har også strikket doble rundpinnegrytekluter i sin tid, de er ganske gamle og velbrukte, men forblir for evig og alltid mine absolutte favoritter!

Lekker lue også!!!

turvid sa...

Godt nytt år! :)

Anonym sa...

Skikkelig tøffe grytekluter! Flink du er! Mye kos her inne gitt! Og tusen takk for Adwardsen, så det ikkje før nå eg! Skikkelig kooselig!! Men da må du ha en skikkelig koselig dag i morgen og en FLOTT kveld og natt!! Nå sier me "bare" TAKK for masse koselig i året som gikk og sååå sier me Godt Nyttår på torsdag!

Nattinatta og masse kos fra Vibbedille

9na sa...

Så koselig da, det at de vil ha hjmmelagede luer... Hvor mange og tjue er de da...? Godt nytt er til deg!

9na sa...

Altså, jeg mente hvor mangeogtjue er ungene før de ønsker seg hjemmestrikket, for de som er 23 og yngre og 8 og eldre vil ikke ha her i huset...

Jorun sa...

Godt nytt år! Gleder meg til å følge bloggen din i 2009 også!

Anonym sa...

Så flotte luer du har laget.Og gryteklutene så fine ut.
masse fint her.
Ha en fin søndag.
klem fra elin

Lene sa...

Gryteklut på rundpinne?
Har du en oppskrift du vil dele?